DEUTSCH (English below)
Im Programmjahr 2022/23 war Valerie Böckel Fulbright foreign language teaching assistant (FLTA) an der Bowling Green State University in Ohio. Nach ihrer Rückkehr aus den USA haben wir ihr Fragen über ihre Erfahrung als Fulbright FLTA gestellt.
ENGLISH
Valerie Böckel was a Fulbright foreign language teaching assistant (FLTA) at Bowling Green state University during the 2022–23 program year. After she returned from the US, we asked her a few questions about her experience as an FLTA.
Chapters
00:00 Intro
00:29 Als jemand ohne vorherige Lehrerfahrung, was hat dich am FLTA-Programm gereizt? / As someone without previous teching experience, what attracted you to the FLTA Program?
01:15 Welche Kenntnisse und Fähigkeiten konntest du nutzen, die unerwartet als vorteilhaft im Unterricht galten? / What knowledge and skills did you have that unexpectedly turned out to be assets in the classroom?
02:11 Wie hast du dich auf die Lehrtätigkeiten deines Stipendiums vorbereitet? / How did you prepare for the teaching aspect of your grant?
04:02 Hat das FLTA-Programm ein allgemeines Interesse am Lehren erweckt? Wirst du in Zukunft weitere Lehrtätigkeiten ins Auge fassen? / Did the FLTA Program awaken a general interest in teaching? Will you keep an eye out for more teaching opportunities?
05:08 Gibt es etwas am US-Bildungssystem, was du besonders geschätzt hast? Welche Gemeinsamkeiten des US- und des österreichischen Bildungssystems hast du beobachtet? / Is there something about the US education system that you appreciate in particular? What similarities between the US and Austrian education systems did you observe?
07:09 Als FLTA konntest du auch Kurse an deiner US-Uni belegen. Welche Kurse hast du dir ausgesucht und warum? As an FLTA, you also got to take courses at your US university. Which courses did you take and why?
09:01 Welche Ratschläge hast du für zukünftige Bewerber:innen und Programmteilnehmer:innen? / What advice do you have for future applicants and program participants?